donderdag 23 januari 2014

Stuur een foto: Place to be

Voor het thema Place to be bij Stuur een foto zal bij mij denk ik nooit een foto van een stad, gebouw of iets dergelijks komen. Een place to be ligt dan bij mij altijd in de natuur, een landschap, tussen dieren .....

Deze place to be ziet er voor veel van jullie wel bekend uit. Het is vanaf de start van dit blog mijn blogheader, en op de computer thuis ook al jaren de screensaver.

In 2000 in Australië bij Ayers Rock, met op de achtergrond de rotsen van de Olga's.
Genomen tijdens de zonsondergang op het punt waar je (volgens de boekjes) zou moeten kijken naar de zonsopkomst. Maar eigenwijs als ik ben, koos ik dus voor het "verkeerde" punt.
Een voorbij komende Australiër op mountainbike stopte daar even voor om me er op te wijzen dat ik op de verkeerde fotoplek stond. Totdat hij zich omdraaide en ter plekke van mening veranderde. Ook wist hij nog te vertellen dat de dikke wolken die ook hier zichtbaar zijn, op het "juiste" punt van de zonsondergang de lucht zodanig bedekten, dat de mensen die daar stonden helemaal geen zonsondergang hebben gezien! Over de weg een anderhalve kilometer, hemelsbreed een paar honderd meter!
Tijdens die vakantie van 7 weken met 4WD was op deze plek de rust, de kleuren, de stilte, met hooguit de krekels en vogels op de achtergrond, één van mijn places to be.
Maar in dit prachtige continent waren er daar uiteraard veel meer van. Wat zou ik er nog graag eens teruggaan .....

Maar veel dichter bij huis, op het balkon of vanuit het keukenraam, komen er veel momenten voorbij waarvan ik dan ook denk, op dit moment is dit THE place to be.
Jammer dat ze altijd maar zo kort duren.

8 december 2013
Vanuit het keukenraam met lage bewolking waarvan je bijna denkt dat je er
op de derde verdieping tussenin zit.
 
9 september 2013
Vanaf het balkon, waarbij ik de vervuilde lucht van de oude
Hoogovens (Tata Steel) enigszins de schuld geef van de vaak mooie kleuren
zowel aan voor- als achterkant van de flat hier in Beverwijk.
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten