zondag 5 september 2010

In gedachten

Een heleboel jaren geleden heb ik een aantal dingen van speksteen gemaakt.
Op verzoek van een vriendin komt er dan nu iets van op mijn blog.
En ja, eigenlijk begint het dan ook wel weer te kriebelen om zo'n stuk steen uit de kast te halen!
Bruin speksteen heeft mijn voorkeur, omdat dit "redelijk zacht" van structuur is. Dat betekent dat je nog steeds begint met zagen en hakken met hamer en beitel. Daarna ga je met een hele grove rasp schuren, op een gegeven moment ga je over op heel grof schuurpapier (nummer 50), om te eindigen met schuurpapier 2000. Dat is héél fijn schuurpapier, het voelt bijna fluweelachtig aan, om uiteindelijk de glans mooi tot zijn recht te laten komen.


Je kunt op twee manieren beginnen. Je neemt een stuk steen mee, begint gewoon en ziet wel wat er van komt.
Ik neem een stuk steen mee, waar ik direct iets in zie en waarvan ik meteen weet hoe het er ongeveer uit gaat zien.



Ongeveer 65 uur werken en een hoop stof verder .....

  

1 opmerking:

  1. Prachtig Yvon! Hier moet je meer mee doen, wel een heel werk maar het eindresultaat is schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen